Storebarnsavdelingen

Sølvpilen og Månestråle

Sølvpilen og Månestråle er våre storebarnsavdelinger og bærer preg av mye kreativitet. Når disse avdelingene dykker inn i et tema, vil det synes både på vegger og tak. Vi har tilsammen 42 barn fra 3-6 år og 7 voksne.

Begge avdelingene har fast tur-dag og trives ellers godt i den store hagen uenfor, eller i Eplehagen eller Elefantparken ved siden av.

Språk har vært en aktiv satsning hos oss gjennom snart 10 år, der vi har brukt forskjellige prosjekt, hvert over noen år for fordypning.

Vi har også jobbet mye med inkludering, tidlig innsats og voksenrollen gjennom Være Sammen og annen kursing innenfor feltet. Vi tror på å kurse alle i vårt personale sammen, slik at vi løfter vår felleskompetanse og gjennom dette arbeider mot samme mål.

Vi har en skoleklubb som er aktiv gjennom hele det siste året i barnehagen og som har en egen plan for hva de gjør. Som avslutning i Internasjonal Kulturbarnehage drar skolebarna til Dyreparken i Kristiansand og sover i Kardemomme by. Da står ville dyr, Kaptein Sabeltann, Hakkebakkeskogen og selvfølgelig Kardemomme by på menyen både i forkant og etterkant, gjennom lesing, sang og utkledning.

Les mer om vår pedagogiske tilnærming og satsninger i vår årsplan

Mer info om oss på bydelens side